sábado, 25 de diciembre de 2010

Web 2.0


He vist un video on Eduard Punset entrevista a Marc Prensky i n’he fet un resum:

Marc Prensky: L’educació del segle XXI ha d’afrontar-se a preparar estudiants per un futur incert.

L’educació ha de revolucionar, ha de canviar no pot estar antiquada. En aquesta nova educació les TIC, xarxes socials i els videojocs adquiriran una gran rellevància, aquestes seran unes eines que faran realment falta als nens en la realitat futura en la que viuran Els nens han d’estar preparats per el futur on aquestes tecnologies s’utilitzaran molt.

Molts adults creuen que els videojocs no aporten cap benefici més aviat aporten problemes com distracció, no aplicació pels estudis etc. Aquesta idea és causada per la premsa que en parla malament.

Els videojocs

Proporcionen: Alegria i plaer, conflicte, repte,oposició, competició, normes, milloren la cooperació amb els altres, aguditzen la creativitat i l’enginy, resolem conflictes i problemes d’estratègia i t’ensenyen a assumir riscos i a prendre decisions.

Com que en els videojocs ens trobem una sèrie de normes això ens proporciona distensió i estructura disciplina.

L’ Objectiu dels videojoc és dota al nen de motivació.

A partir del joc i dels camins que seguim podem detectar les conseqüències de la nostra elecció ja que segons l’opció que escollim obtindrem un o altre resultat. La nostra recompensa serà passar de nivell.

Els beneficis que obtenen els nens jugant els videojocs és que es converteixen en brillants professionals ja que molts videojocs poden representar diferents oficis on el nen ha de ser un metge, un mestre, etc. També és causat ja que els videojocs t’obliguen a assumir riscos i a prendre decisions.

Els nens al jugar amb videojocs no es relacionen massa amb la família, això s’ha intentat millorar amb la WII on podem trobar diferents nivells i opcions de multijugadors.

El videojoc permet estar amb contacte amb altres nens que no es troben en el mateix lloc ( físic) que tu però si connectats xarxa.

Altres valors que poden adquirir els nens al jugar amb videojocs són: paciència, tolerància, civisme, superació de reptes, posen a la base també competències per a poder desenvolupar-les.

El joc és una cosa màgica que necessita llibertat i tranquil·litat, si el nen veu que l’adult intenta que d’aquest joc en faci un aprenentatge perdrà tota la màgia.

Diferència entre natiu digital i immigrant digital:

Natiu digital : Nen que ha crescut rodejat d’elements tecnològics i per tan, té una gran habilitat amb totes aquestes eines

Immigrant digital: Persona que no és nativa i per tant necessita crear-se una necessitat per l’ utilització d’aquest material; alhora d’aprendre a utilitzar les eines informàtiques li serà més complicat.

Els nens que estan immersos en un món on les noves tecnologies han adquirit importància tenen una estructura cerebral diferent que els que no havien estat submergits en aquesta realitat ja que han viscut experiències diferents i aquestes han influït en el seu sistema cerebral.

Els natius digitals tenen moltes pantalles ( mòvil, ordinador, tele,etc.) i es tendeix a pensar que per això els costa centrar l’atenció. Però el que no es percep és que ells són capaços de prestar atenció a moltes coses diferents, no hem de caure en l’error de pensar que només ens podem centrar en una única cosa.

La incorporació de la tecnologia a les aules

La incorporació de la tecnòloga a les aules a permès atendre a la diversitat els nens de l’aula es poden dividir i fer activitats diferents.

La Tecnologia:

Ens ajuda a:

· Realitzar una presentació

· Saber cooperar

· Accedir a la informació

· Aprendre altres idiomes

· Llegir

Forma part del món laboral per això és important que els alumnes aprenguin a fer-la servir.

Perills de les Xarxes:

· Et poden buscar les teves dades personals, que estan penjades a Internet

· Pots confondre Internet amb la realitat.

Per això s’hauria de crear un nou projecte educatiu on s’ensenyés a utilitzar les TIC de manera correcta.

Els nens passen moltes hores jugant amb videojocs ja que aquesta és la seva realitat, el moment en que viuen es caracteritza per un moment on les TIC tenen molta rellevància.

Mestres

· Els mestres han de saber ensenyar captant el seu interès amb algo que els apassioni , com per exemple els videojocs.

· Han de preparar els nens per als exàmens

· Han de preparar els nens per al món futur.

· Han de passar ser el guia i company de l’alumne no el seu controlador

Per concloure, hem de dir que podem variar l’estructura cerebral del nen mitjançant la seva educació

També podem dir que ens estem equivocant pensant que els videojocs no porten cap benefici i que només distreuen els nens, ja que aquests utilitzats d’una manera correcta poden aportat als nens valors molt bons i poden ajudar-los en la seva vida laboral futura.

També podem dir que és necessari que els petits aprenguin a utilitzar de manera correcta aquestes eines ja que aquestes estaran presents al llarg de la seva vida.


No hay comentarios:

Publicar un comentario