sábado, 25 de diciembre de 2010

Fotografia


Una de les primeres sessions que vam realitzar després d’haver tractat el tema de la descripció va consistir en descriure tant psíquicament com físicament un company, aquest exercici es va dividir en dues parts:

Per una banda havíem de fer un redactat descrivint-la segons el físic i el psíquic fent-ne més aviat una descripció objectiva.

En la segona part havíem d’agafar una fotografia i a partir d’aquesta fotografia i els sentiments i emocions que ens transmetia explicar com era la persona i el motiu de l’elecció d’aquella foto; fent-ne així una descripció subjectiva.

Jo vaig descriure la Laura Curtó .

En aquella sessió vaig descobrir com una fotografia pot dir molt d’una persona i vaig poder aprendre a descriure mitjançant una imatge; pel que fa el redactat vaig poder repassar com em de descriure correctament.

Jo mai m’havia plantejat realitzar una descripció a través d’una imatge de manera subjectiva, de fet mai ho havia fet així. Aquest fet em va despertar un sentiment de sorpresa i ho vaig trobar interessant, buscant informació sobre la publicitat, he torbat informació també sobre els imatges ja que aquestes són molt importants en el món publicitari.

Podem dir que la imatge és un llenguatge universal, la imatge produeix el seu impacte visual a través de la manipulació expressiva dels seus components : el tractament de la llum i del color (la foscor té relació amb el misteri el vermell transmet passió) la distorsió del volum o de les dimensions, la planificació o encuadre ( per exemple un pla general destaca el context, mentre que el primer pla realça l’objecte o detall); la angulació : el picat la focalització ( quan tots els elements de l’anunci dirigeixen la mirada cap a un lloc l’objecte es realça.

Les imatges a part de poder representar la realitat tenen valors connotatius que suggereixen o evoquen continguts explícits i això s’utilitza molt en el món publicitari.

No hay comentarios:

Publicar un comentario