sábado, 25 de diciembre de 2010

Recitació


Les últimes sessions de COED es van dedicar a la recitació de poemes, cada persona havia d’escollir un poema i recitar-lo davant de la classe.

Jo vaig escollir el poema de Màrius Torres, l’última Rosa, ja que em va semblar un poema molt visual, només en llegir-lo ja em va venir al cap una imatge clara del que ens volia transmetre l’autor. Per fer que la recitació fos més especial vaig portar una rosa de ferro per dirigir-m’hi quan recités el poema.

El poema que vaig recitar era el següent:

Última Rosa

Obrint sota la pluja la seva carn morada, secreta,

en el jardí deshabitat i clos.

Tan nua en l’olorosa misèria del seu cos,

desesperadament l’última rosa es bada

Tot és el seu entorn corrupció i repòs

qui feu créixer en la branca ja quasi despullada,

el botó destinat a obrir-se en l’arribada,

de l’orba estació que condemna les flors?

Ningú no et sabrà mai, poncella de novembre.

Perquè la teva heroica voluntat de florir

quan tot el món és fosc i hostil com el jardí?

L’atzar no sap on va ni quines llavors sembra,

el seu pas és feixuc, camina poc a poc,

sobretot pels camins que no duen enlloc

Aquest poema va ser escrit quan Màrius Torres quan estava reclòs en un centre sanitari ja que havia contret tuberculosis, ell amb el poema ens vol transmetre que encara que hi ha molts moments que ens poden semblar dolents o difícils en aquests moments també poden florir o haver-hi coses petites i belles.

Aquesta activitat, encara que em feia una mica de vergonya realitzar-la, em va agradar fer-la ja que em va recordar quan estava a la ESO que la professora de literatura ens feia aprendre poemes de memòria. També trobo un acte molt bonic recitar poemes pels altres i com diu la Rosa molts cops recitar un poema pot ser un acte d’amor.

Relacionat amb el tema de la recitació, durant la setmana cultual vam anar a la biblioteca Sagrada Família a veure Maragall Íntim, on la Georgina Cardona ( veu) acompanyada per Pep Poblet ( saxo) van llegir poemes de Joan Maragall. Em va agradar molt la activitat ja que vaig tenir la oportunitat de veure en directe aquests dos professionals i a més d’escoltar poemes brillants de Joan Maragall acompanyat per una música meravellosa. I vaig recordar que quan recitem un poema ho podem fer de manera especial, i una de les maneres per fer-lo especial és que mentre es du a terme el procés de recitació podem fer-ho amb música de fons o també com en aquest cas o podem fer servir com una mena de diàleg entre el qui recita i l’ instrumentista.

Aquí us adjunto un vídeo d'una noticia que ens explica que aquest any es duu a terme l'espectacle de Maragall Íntim:

No hay comentarios:

Publicar un comentario