sábado, 25 de diciembre de 2010

Lectura en veu alta

També en una de les darreres classes del curs vaig realitzar l’activitat de lectura .

La activitat consistia en llegir un text en veu alta davant de tota la classe, podia ser un paràgraf d’un llibre que ens hagués agradat o que estiguéssim llegin; una noticia o un poema. Els objectius de l’activitat era recordar i millorar la lectura en veu alta.

Jo vaig tornar a escollir un poema de Màrius Torres titulat La musique sovent me prend comme une mer vaig escollir-lo ja que alhora de buscar poemes per fer la recitació em van agradar els dos per igual, i vaig pensar que amb un en faria la recitació i amb l’altre la lectura.

El poema diu així:

Le musique sovent me prend comme une mer

En el silenci obscur d’unes parpelles closes

Que tanca l’univers en el meu esperit,

La música s’enlaira- Talment , en l’alta nit,

puja fins als estels el perfum de les roses-

Ella, divina música! , en el meu cor petit

fa cabre l’infinit, trencades les recloses,

i se m’emporta lluny dels Nombres i les Coses,

més enllà del desig, quasi fins a l’oblit.

com algunes que avancen en el pit de les ones

entre el bleix de les aigües rítmiques i pregones,

jo vaig música endins, voluptuosament.

I mentre el món es perd, adormit a la platja,

jo somnio- perdut en l’estreta salvatge

dels llavis de l’escuma i dels braços del mar.

Crec que ha estat bé fer la activitat ja que he pogut repassar la lectura en veu alta,

fixant-me: en els signes de puntuació, la pronunciació de les paraules la mirada,etc.

També penso que saber llegir correctament és una tasca molt important sobretot per nosaltres que volem ser futurs mestres.

No hay comentarios:

Publicar un comentario