lunes, 29 de noviembre de 2010

L'ordinador com a mestre

A l'inici de la sessió hem fet una mica de teoria, el Jorgue ens ha parlat de la metàfora de l'ordinador com a mestre, aquesta metàfora fa referència al procés d'aprenentage amb l'ordinador, en el qual el nen aprenia mitjançant la interració entre ell i l'ordinador.

En la part teòrica de la sessió em après el següent:

Ordinador com a mestre: el nen aprèn de l'ordinador ( metàfora)

L'ordinador explica i avalua

El nen fa de mestre i el nen avalua

Interecció entre el nen i el mestre

El nen dóna ordes a l'ordinador i l'ordinador dóna una serie de respostes.

L'ordinador farà el que el nen digui correctament, el que el nen digui incorrectament dirà que és erroni.

El matemàtic Paper (1938-1939) va inventar un robot (amb forma de tortuga), amb el que els nens donaven ordres, per a que fes diverses accions, i el robot seguia les diverses ordres.
D'això en podem anomenar aprenentatge per descoberta ja que els nens aprenien com funcionava el robot basant-se amb les accions que el robot feia seguint les normes que li donaven.

Les indicacions en anglès eren fàcils de donar però quan es van traduir al català ja van començar a ser més difícils, per això alhora de treballa amb els nens es va utilitzar el mètode de : Descoberta Guiada: Metodologia en que s'ajuda als nens a fer les accions amb l'ordinador. Se'ls dóna indicacions. El nen arribar a les conclusions a partir del procès assaig , error.

Aquest mètode es comença a fer servir a parir de la dècada dels noranta, més endevant els programes nous desplacen al logo. El mètode del logo era un entorn per interectua i contruir coneixaments. Dins del punt de vista pedagògic estaria amb un mòdel constructivista.

En sintesí, en aquesta part de la sessió em pogut veure en què consistia l'aprenentage amb l'ordinador, mitjançant la interació del nen amb aquest. Qui va ser Paper i què va fer i com es va porta el seu mètode a espanya i quins canvis van haver-hi respecte aquest.

No hay comentarios:

Publicar un comentario